Marktonderzoek horeca

Ontdek hoe marktonderzoek in de horeca jouw onderneming helpt groeien. Kanters Horeca Advies biedt betrouwbare inzichten en praktische strategieën.

Maak jouw horecazaak succesvol dankzij onderzoek

Als horecaondernemer wil je niet alleen vandaag succesvol zijn, maar ook morgen. Marktonderzoek horeca is dé sleutel om gefundeerde keuzes te maken die leiden tot meer gasten, hogere omzet en een sterkere marktpositie. Bij Kanters Horeca Advies combineren we nuchter advies met diepgaande data-analyse om jouw zaak toekomstbestendig te maken.

Herken je dit?

Je hebt een geweldig concept, maar de tafels blijven leeg. Of je overweegt een tweede vestiging, maar twijfelt over de locatie. Misschien merk je dat je vaste gasten afhaken, zonder duidelijke reden. In de dynamische horecamarkt is het lastig om op gevoel de juiste beslissingen te nemen. Marktonderzoek horeca biedt dan uitkomst.

Hoe doet u marktonderzoek horeca?

Marktonderzoek in de horeca wordt door veel horecaondernemers nog veel te vaak onderschat. Zonder goed marktonderzoek te doen, loopt de ondernemer het risico om beslissingen te nemen die desastreus kunnen zijn voor zijn onderneming. Wanneer u een nieuwe locatie op het oog heeft, in welke mate heeft u zicht op de haalbaarheid van deze locatie? Wilt u uw bedrijfsactiviteiten uitbreiden of misschien helemaal een andere weg ingaan, dan is een goed risicoprofiel opstellen de basis om de juiste beslissingen te nemen. En dan zijn er nog de vele mogelijkheden om onderzoek te doen naar uw klanten of uw doelgroep. Met goed marktonderzoek horeca maakt u op basis van feitelijk onderbouwde gegevens de juiste beslissingen.

Waarom een Marktonderzoek

door Kanters Horeca Advies?

E

Gerichter aanbod
door kennis van de doelgroep en gedrag potentiele klanten

E

Gerichter aanbod
door kennis van de doelgroep en gedrag potentiele klanten

E

Gerichter aanbod
door kennis van de doelgroep en gedrag potentiele klanten

E

Gerichter aanbod
door kennis van de doelgroep en gedrag potentiele klanten

Marktonderzoek horeca laten uitvoeren door Kanters Horeca Advies

Op welk gebied u ook marktonderzoek wilt laten uitvoeren, Kanters Horeca Advies heeft veel ervaring met het uitvoeren van marktonderzoeken op ieder gebied. Het team van Kanters Horeca Advies is gespecialiseerd in de horeca branche en weet waar de knelpunten zitten. Locatieonderzoek, het opstellen van een risicoprofiel, onderzoek van het consumentengedrag en kwaliteitsonderzoek, ieder onderzoek kunnen wij voor uw uitvoeren. Wilt u dus marktonderzoek horeca laten uitvoeren? Schakel daarom altijd Kanters Horeca Advies in, dan bent u gegarandeerd van betrouwbare resultaten.

Laat een specialist een marktonderzoek horeca uitvoeren

U wilt marktonderzoek horeca uitvoeren? Het is lastig als u hier zelf geen ervaring mee heeft om te weten hoe u moet starten en hoe u het gehele proces zelf moet uitvoeren. Dit is natuurlijk niet geheel onlogisch. Marktonderzoek horeca uitvoeren vergt expertise en kennis van de branche. Als ondernemer heeft u wel andere zaken aan uw hoofd en u bent al druk genoeg met de bedrijfsvoering. Laat een marktonderzoek daarom door een specialist uitvoeren. Een specialist heeft de expertise in het uitvoeren van marktonderzoek en is goed ingevoerd in de horecabranche.

Waarom marktonderzoek horeca essentieel is

Marktonderzoek in de horeca

Inzicht in je doelgroep

Een belangrijke stap binnen marktonderzoek horeca is het analyseren van je huidige situatie en het identificeren van verbeterpunten. Dit kan variëren van het herzien van je aanbod en het aanpassen van prijzen tot het ontwikkelen van nieuwe concepten die beter aansluiten bij de huidige markttrends. Door dit proces op een methodische manier aan te pakken, kun je een concurrentievoordeel opbouwen en je horecazaak naar een hoger niveau tillen.
Marktonderzoek in de horeca

Concurrentieanalyse

Wat doen je concurrenten en hoe onderscheid jij je? Door hun sterke en zwakke punten te analyseren, ontdek je kansen om je te onderscheiden en valkuilen te vermijden.
Marktonderzoek in de horeca

Locatieonderzoek

Een goede locatie kan het verschil maken. We onderzoeken de haalbaarheid van nieuwe locaties op basis van demografische gegevens, passantenstromen en lokale concurrentie.
Marktonderzoek in de horeca

Trendanalyse

De horecawereld verandert snel. Door actuele trends en ontwikkelingen te volgen, blijf je relevant en speel je tijdig in op nieuwe kansen.

Waarom marktonderzoek horeca essentieel is

Marktonderzoek in de horeca

Inzicht in je doelgroep

Een belangrijke stap binnen marktonderzoek horeca is het analyseren van je huidige situatie en het identificeren van verbeterpunten. Dit kan variëren van het herzien van je aanbod en het aanpassen van prijzen tot het ontwikkelen van nieuwe concepten die beter aansluiten bij de huidige markttrends. Door dit proces op een methodische manier aan te pakken, kun je een concurrentievoordeel opbouwen en je horecazaak naar een hoger niveau tillen.
Marktonderzoek in de horeca

Concurrentieanalyse

Wat doen je concurrenten en hoe onderscheid jij je? Door hun sterke en zwakke punten te analyseren, ontdek je kansen om je te onderscheiden en valkuilen te vermijden.
Marktonderzoek in de horeca

Concurrentieanalyse

Wat doen je concurrenten en hoe onderscheid jij je? Door hun sterke en zwakke punten te analyseren, ontdek je kansen om je te onderscheiden en valkuilen te vermijden.

Onze aanpak is datagedreven

Bij Kanters Horeca Advies geloven we in de kracht van data, gecombineerd met persoonlijke betrokkenheid. We beschikken over uitgebreide databases met informatie over concurrenten, doelgroepen en klantbeoordelingen. Deze gegevens vormen de basis voor een op maat gemaakt actieplan, waarmee je direct aan de slag kunt.

Neem contact op voor een strategie die werkt

Benieuwd wat marktonderzoek horeca voor jouw onderneming kan betekenen? Neem contact op met Kanters Horeca Advies voor een vrijblijvend gesprek. Samen brengen we jouw kansen en uitdagingen in kaart en werken we aan een strategie die werkt.