info@kantershorecaadvies.nl

+31 (0)78 - 6300 605

Kanters Horeca AdviesKanters Horeca AdviesKanters Horeca AdviesKanters Horeca Advies
Menu
  • Home
  • Wat doen wij
    • Onderzoek
      • Marktonderzoek Horeca
      • Rendementsverbetering
    • Ontwikkeling
      • Business Development
      • Conceptontwikkeling Horeca
      • Uitbesteden & Aanbesteden
    • Management
      • Interim Horeca Management
      • Management Support
      • Bedrijfsdoorlichting Horeca
    • Overig
      • Bemiddeling
      • Juridisch horeca advies & Arbitrage
  • Wie zijn wij
    • Overzicht projecten en opdrachten
  • Blog
  • Contact
  • Smaakmakers

Horecamarketing marketingmix en onderscheidend vermogen

CategoriesBusiness Development / concurrentie analyse / Concurrentie horeca / Concurrentie onderzoek / Concurrentieanalyse / Concurrentiedatabase / Doelgroep / gasttevredenheid / Horeca / Horeca Advies / Horeca Management / Hotelconcurrentie / Marketing / Marketingmix / Marktbewerking / Marktonderzoek / Marktontwikkeling / Marktsegmentatie / Onderscheiden / Onderscheidend vermogen / Onderzoek concurrentie / Segmenteren / Strategie / Strategie vormen / Unique Selling Points / USP's

Dennis Oemar Said

21 juli 2021

0 0

Share this post

Horecamarketing marketingmix en onderscheidend vermogen

Om ervoor te zorgen dat de gasten naar jouw zaak komen en niet bij die van jou concurrenten, kan je gebruik maken van de marketingmix om je onderscheidend vermogen mee te creëren. Want wat maakt jouw horecazaak nou uniek?

Onderscheidend vermogen

Afgelopen week sprak een Richard. Hij heeft een strandtent in Zeeland. Zijn gerechten, drankassortiment en grosso modo ook de inrichting leek op die van zijn concurrenten. Hij vroeg zich af hoe hij zich kon onderscheiden van de buren. Ik adviseerde Richard om samen na te denken over het kwaliteitsniveau van de zaak, inspelen verwachtingen van zijn doelgroep, creëren van een beleving in zijn zaak. Ga je voor een lage prijs of voor een hogere prijs? Houd daarbij rekening met de prijs-kwaliteit verhouding.

Ook bereikbaarheid en de locatie spelen een grote rol. Wanneer je horecaonderneming in een drukke straat zit, dan zullen gasten sneller even binnenlopen dan wanneer je afgelegen zit. Pas hier je horecamarketing op aan.

Onderscheidend vermogen door een goede marketingmix
Onderscheidend vermogen door een goede marketingmix

De Marketing Mix

De Marketing Mix met hoofdletters? Wat mij betreft wel omdat dit hét antwoord is op onderscheidend vermogen. Elke onderneming zou zich moeten onderscheiden van zijn concurrenten. Ieder merk probeert een unieke positie in te nemen ten opzichte van zijn concurrentie. De marketingmix bestaat uit product, prijs, plaats en promotie. Het zorgt ervoor dat je positionering wordt ingevuld en vormt de basis van marketing. Kortom hiermee kan je je onderscheidend vermogen mee creëren.

Voordat een product wordt verkocht wil je eerst weten of daar een afzetmarkt voor is. Dit doe je door verschillende onderzoeken te doen zoals een marktonderzoek en het in kaart brengen van je doelgroep en je concurrenten.

Marketingmix zorgt voor meer naamsbekendheid, een positief imago en een unieke positionering
Marketingmix zorgt voor meer naamsbekendheid, een positief imago en een unieke positionering

Lunch for the brain

Want wat maakt jouw horecazaak nou uniek? Tijdens een heerlijke lunch die wij voor je verzorgen nemen we alle facetten van de marketingmix voor jou horeca zaak door. Vooraf doen wij ons huiswerk door jouw markt te analyseren. Na afloop ontvang je van ons een uitgewerkt actieplan dat garant staat voor een unieke positionering en een effectieve marketingmix.

Bel mij voor een afspraak over horecamarketing, marketingmix en onderscheidend vermogen op 078-630.06.05 of mail naar info@kantershorecaadvies.nl.

Mijn vlog om de marketingmix en unieke positionering lees je hier.

Een boeiende blog over strategie vorming lees je hier.

Kanters Horeca Advies verbetert uw onderscheidend vermogen en rendement.
Kanters Horeca Advies verbetert uw onderscheidend vermogen en rendement.

Related Post

29 JANUARI 2022

Horecatrends op het gebied...

Horecatrends op het gebied van gastvrijheid en marktontwikkeling. In deze vlog ga ik in...

00

29 JANUARI 2022

10 Horecatrends over...

10 Horecatrends over rendement en onderscheidend vermogen In deze blog leg ik jullie 10...

00

4 DECEMBER 2021

11 tips over standaardisatie...

11 tips over standaardisatie en kostprijs calculatie in de keuken. Jullie kennen Nico van...

00

16 NOVEMBER 2021

Keukenrendement en...

Keukenrendement en menu-engineering leidt tot meer winst in jouw horecazaak! Adequaat...

00

27 OKTOBER 2021

Keuzes tijdens het...

In de vorige blog heb ik uitgelegd hoe onderscheidend vermogen ontstaat tijdens het...

00

3 OKTOBER 2021

Conceptontwikkeling van...

Conceptontwikkeling begint met marktonderzoek! In de vorige blog legde ik uit hoe het...

00

Meest recente berichten

  • Horecatrends op het gebied van gastvrijheid en marktontwikkeling.
  • 10 Horecatrends over rendement en onderscheidend vermogen
  • 11 tips over standaardisatie en kostprijs calculatie in de keuken.
  • Keukenrendement en menu-engineering leidt tot meer winst in jouw horecazaak
  • Keuzes tijdens het conceptontwikkelproces die leiden tot rendement.

Tags

advies betrouwbaarheid competenties concept Conceptontwikkeling dashboard database doelgroep doorlichting financieel rendement gasten gasttevredenheid grand-cafe groei Haalbaarheid herhaalbezoeken Horeca horeca advies Horecaadvies horecaondernemers horeca rendement Horecarendement Horeca resultaat horecaresultaat inspiratie integriteit keukenrendement lagere kosten leiderschap Marketing markt Marktonderzoek mogelijkheden museum omzet rendement restaurant resultaten Segmenteren strategie terrasomzet terrasverlenging theater vertrouwen winst

© 2020 Kanters Horeca Advies, Alle rechten voorbehouden.
Webdesign: MDWebstudio.nl