...
Hoe online zichtbaar is jouw horeca zaak? Meer omzet met online marketing.

“Hey Dennis, ik ben actief op social media, ik hou m’n website actueel, ga online de interactie aan met gasten. Maar toch heb ik weinig online reserveringen. Hoe komt dat?” Een tijdje geleden stelde Sander deze vraag aan mij. Hij heeft een mooi restaurant tussen Den Haag en Rotterdam. Mijn antwoord: “Laten we de markt bekijken, erachter komen hoe jouw gasten online bewegen en reserveren.” Dat vond Sander natuurlijk een goed idee.

Als je zoveel mogelijk uit je markt wilt halen, dan moet je ervoor zorgen dat je een goed beeld hebt van waar je kansen liggen en wat nodig is om deze kansen te pakken. Als hulpmiddel kan je gebruik maken van een marktbewerkingsplan. Hiermee breng je je markt in kaart en kan hieruit jouw aanpak bepalen.

Werk aan online zichtbaarheid op social media, reserveringssite, reviewsites en bestelsites.

Google, reviewsites en bestelsites

Hoe online zichtbaar is jouw horeca zaak? Meer omzet met online marketing. Dit heeft ook te maken met Google, reviewsites en bestelsites. De meeste gasten gebruiken online bestelsites (zoals Thuisbezorgd, Uber of Deliveroo) of reviewsites (zoals Tripadvisor, The Fork, Eet.nu of Bookdinner) om hun horecagelegenheid te kiezen en daar te bestellen of te reserveren. Online marketing houdt ook in om opvallend aanwezig te zijn op de bestelsites en reviewsites. Google speelt daarbij een belangrijke rol, maar ook de genoemde reviewsites en bestelsites.

Het uitvoeren van marktonderzoek vormt de basis voor je marketing. Lang niet alle horecaondernemers voeren marktonderzoek uit. Ze weten niet goed waar de kansen liggen en weten ook niet waar de doelgroep zich bevindt in de omgeving van de zaak.

Een marktbewerkingsplan helpt voor effectieve online marketing.

Een marktbewerkingsplan helpt voor effectieve online marketing.

Marktbewerkingsplan

Met een marktbewerkingsplan bieden wij alle ondersteuning die je nodig hebt voor een succesvolle (online) marktbewerking. Samen werken we aan een winstgevende groei. Hiermee kijken wij naar:

  • Op welke markt gaan wij ons richten?
  • Wat verwachten mijn gasten (de doelgroep)?
  • Hoe gedragen zij zich online?
  • Met welke middelen, welk doel en welke kanalen gaan we de markt bewerken?
  • Op welk termijn en welk budget worden de acties uitgezet?

Praktisch gezien is het voorbeeld van marktdashboard waarbij je kan zien waar je doelgroepen in de omgeving wonen waar jouw gasten vandaan komen zodat je kan zien in welke postcodegebieden nog heel veel potentie zit. Hotel Canvas is een voorbeeld voor hotels om (meer) internationale gasten aan te trekken.

Kanters Horeca Advies verbetert onderscheidend vermogen en rendement van horeca gerelateerde bedrijven.

Kanters Horeca Advies verbetert onderscheidend vermogen en rendement van horeca gerelateerde bedrijven.

Ik heb ook een video opgenomen over “Hoe online zichtbaar is jouw horeca zaak? Meer omzet met online marketing”. Deze vind je hier.

Hotelcanvas vind je hier.

Mijn blog over dashboards vind je hier.

Hoe online zichtbaar is jouw horeca zaak? Zullen we keer sparren over de online marketing voor horecazaak?

078-630.06.05 of info@kantershorecaadvies.nl

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.