info@kantershorecaadvies.nl

+31 (0)78 - 6300 605

Kanters Horeca AdviesKanters Horeca AdviesKanters Horeca AdviesKanters Horeca Advies
Menu
  • Home
  • Wat doen wij
    • Onderzoek
      • Marktonderzoek Horeca
      • Rendementsverbetering
    • Ontwikkeling
      • Business Development
      • Conceptontwikkeling Horeca
      • Uitbesteden & Aanbesteden
    • Management
      • Interim Horeca Management
      • Management Support
      • Bedrijfsdoorlichting Horeca
    • Overig
      • Bemiddeling
      • Juridisch horeca advies & Arbitrage
  • Wie zijn wij
    • Overzicht projecten en opdrachten
  • Blog
  • Contact
  • Smaakmakers

Hoe online zichtbaar is jouw horeca zaak? Meer omzet met online marketing.

CategoriesGeen categorie / Horeca / Horeca Advies / Marketing / Marketing communicatie / Marketingmix / Marktbewerking / Online communicatie / Online marketing / Strategie / Strategie vormen

Dennis Oemar Said

25 juli 2021

0 0

Share this post

Hoe online zichtbaar is jouw horeca zaak? Meer omzet met online marketing.

“Hey Dennis, ik ben actief op social media, ik hou m’n website actueel, ga online de interactie aan met gasten. Maar toch heb ik weinig online reserveringen. Hoe komt dat?” Een tijdje geleden stelde Sander deze vraag aan mij. Hij heeft een mooi restaurant tussen Den Haag en Rotterdam. Mijn antwoord: “Laten we de markt bekijken, erachter komen hoe jouw gasten online bewegen en reserveren.” Dat vond Sander natuurlijk een goed idee.

Als je zoveel mogelijk uit je markt wilt halen, dan moet je ervoor zorgen dat je een goed beeld hebt van waar je kansen liggen en wat nodig is om deze kansen te pakken. Als hulpmiddel kan je gebruik maken van een marktbewerkingsplan. Hiermee breng je je markt in kaart en kan hieruit jouw aanpak bepalen.

Werk aan online zichtbaarheid op social media, reserveringssite, reviewsites en bestelsites.
Werk aan online zichtbaarheid op social media, reserveringssite, reviewsites en bestelsites.

Google, reviewsites en bestelsites

Hoe online zichtbaar is jouw horeca zaak? Meer omzet met online marketing. Dit heeft ook te maken met Google, reviewsites en bestelsites. De meeste gasten gebruiken online bestelsites (zoals Thuisbezorgd, Uber of Deliveroo) of reviewsites (zoals Tripadvisor, The Fork, Eet.nu of Bookdinner) om hun horecagelegenheid te kiezen en daar te bestellen of te reserveren. Online marketing houdt ook in om opvallend aanwezig te zijn op de bestelsites en reviewsites. Google speelt daarbij een belangrijke rol, maar ook de genoemde reviewsites en bestelsites.

Het uitvoeren van marktonderzoek vormt de basis voor je marketing. Lang niet alle horecaondernemers voeren marktonderzoek uit. Ze weten niet goed waar de kansen liggen en weten ook niet waar de doelgroep zich bevindt in de omgeving van de zaak.

Een marktbewerkingsplan helpt voor effectieve online marketing.
Een marktbewerkingsplan helpt voor effectieve online marketing.

Marktbewerkingsplan

Met een marktbewerkingsplan bieden wij alle ondersteuning die je nodig hebt voor een succesvolle (online) marktbewerking. Samen werken we aan een winstgevende groei. Hiermee kijken wij naar:

  • Op welke markt gaan wij ons richten?
  • Wat verwachten mijn gasten (de doelgroep)?
  • Hoe gedragen zij zich online?
  • Met welke middelen, welk doel en welke kanalen gaan we de markt bewerken?
  • Op welk termijn en welk budget worden de acties uitgezet?

Praktisch gezien is het voorbeeld van marktdashboard waarbij je kan zien waar je doelgroepen in de omgeving wonen waar jouw gasten vandaan komen zodat je kan zien in welke postcodegebieden nog heel veel potentie zit. Hotel Canvas is een voorbeeld voor hotels om (meer) internationale gasten aan te trekken.

Kanters Horeca Advies verbetert onderscheidend vermogen en rendement van horeca gerelateerde bedrijven.
Kanters Horeca Advies verbetert onderscheidend vermogen en rendement van horeca gerelateerde bedrijven.

Ik heb ook een video opgenomen over “Hoe online zichtbaar is jouw horeca zaak? Meer omzet met online marketing”. Deze vind je hier.

Hotelcanvas vind je hier.

Mijn blog over dashboards vind je hier.

Hoe online zichtbaar is jouw horeca zaak? Zullen we keer sparren over de online marketing voor horecazaak?

078-630.06.05 of info@kantershorecaadvies.nl

Tags: advies, analyse, database, Horeca, horeca advies, Horecaadvies, horecaondernemers, Marketing, markt, marktbewerking, marktdashboard, plan

Related Post

29 JANUARI 2022

Horecatrends op het gebied...

Horecatrends op het gebied van gastvrijheid en marktontwikkeling. In deze vlog ga ik in...

00

29 JANUARI 2022

10 Horecatrends over...

10 Horecatrends over rendement en onderscheidend vermogen In deze blog leg ik jullie 10...

00

4 DECEMBER 2021

11 tips over standaardisatie...

11 tips over standaardisatie en kostprijs calculatie in de keuken. Jullie kennen Nico van...

00

16 NOVEMBER 2021

Keukenrendement en...

Keukenrendement en menu-engineering leidt tot meer winst in jouw horecazaak! Adequaat...

00

27 OKTOBER 2021

Keuzes tijdens het...

In de vorige blog heb ik uitgelegd hoe onderscheidend vermogen ontstaat tijdens het...

00

3 OKTOBER 2021

Conceptontwikkeling van...

Conceptontwikkeling begint met marktonderzoek! In de vorige blog legde ik uit hoe het...

00

Meest recente berichten

  • Horecatrends op het gebied van gastvrijheid en marktontwikkeling.
  • 10 Horecatrends over rendement en onderscheidend vermogen
  • 11 tips over standaardisatie en kostprijs calculatie in de keuken.
  • Keukenrendement en menu-engineering leidt tot meer winst in jouw horecazaak
  • Keuzes tijdens het conceptontwikkelproces die leiden tot rendement.

Tags

advies betrouwbaarheid competenties concept Conceptontwikkeling dashboard database doelgroep doorlichting financieel rendement gasten gasttevredenheid grand-cafe groei Haalbaarheid herhaalbezoeken Horeca horeca advies Horecaadvies horecaondernemers horeca rendement Horecarendement Horeca resultaat horecaresultaat inspiratie integriteit keukenrendement lagere kosten leiderschap Marketing markt Marktonderzoek mogelijkheden museum omzet rendement restaurant resultaten Segmenteren strategie terrasomzet terrasverlenging theater vertrouwen winst

© 2020 Kanters Horeca Advies, Alle rechten voorbehouden.
Webdesign: MDWebstudio.nl