info@kantershorecaadvies.nl

+31 (0)78 - 6300 605

Kanters Horeca AdviesKanters Horeca AdviesKanters Horeca AdviesKanters Horeca Advies
Menu
  • Home
  • Wat doen wij
    • Onderzoek
      • Marktonderzoek Horeca
      • Rendementsverbetering
    • Ontwikkeling
      • Business Development
      • Conceptontwikkeling Horeca
      • Uitbesteden & Aanbesteden
    • Management
      • Interim Horeca Management
      • Management Support
      • Bedrijfsdoorlichting Horeca
    • Overig
      • Bemiddeling
      • Juridisch horeca advies & Arbitrage
  • Wie zijn wij
    • Overzicht projecten en opdrachten
  • Blog
  • Contact
  • Smaakmakers

Meer horeca omzet door inzet marktdashboards

Categoriesdashboard / dashboarding in de horeca / Doelgroep / Doelgroepbenadering / gasttevredenheid / horeca dashboard / horecarendement / Marktontwikkeling

Dennis Oemar Said

27 mei 2021

0 0

Share this post

Meer horeca omzet behalen door het slim inzetten van marktdashboards.

Meer horeca omzet door reviewsites bij te houden
Wat zeggen jouw gasten over jou op reviewsites?

Of: hoe je met dashboards voor gasttevredenheid en marktontwikkeling (veel) meer omzet kunt behalen!

Wil jij ook meer omzet in jouw horecazaak? Ja toch? En dan wil je dus ook meer gasten. Om er achter te komen wat jouw gasten van jouw horecazaak vinden, kun je natuurlijk gewoon naar de waardering van jouw gasten vragen. Moet je ook zeker doen. Maar eigenlijk wil je ook weten wat hun ongevraagde mening is. Bijvoorbeeld op social media en reviewsites.

Als je dit goed bijhoudt dan levert het een schat aan informatie op waar je echt iets aan hebt. En dan kun je trouwens ook gelijk bijhouden wat jouw doelgroep van jouw concurrenten vindt. Dan weet je helemaal goed wat werkt en wat niet werkt bij jouw doelgroep. En hoe jij meer gasten en dus meer omzet kunt halen.

Heb jij tijd genoeg?

 

Meer horeca omzet door social media bij te houden
Social media: heb jij tijd om alles bij te houden?

Door zelf allerlei social media en reviewsites te volgen kun je ook te weten komen in welk postcodegebied jouw doelgroep precies woont. Bovendien kun je zien in welke postcodegebieden jouw doelgroep woont terwijl jouw gasten daar niet vandaan komen. Bijvoorbeeld omdat ze jouw zaak nog niet kennen. Klinkt logisch toch?

Maar heb jij daar wel genoeg tijd voor en weet je precies waar je op moet letten? Nee toch? Kanters Horeca Advies wel! We hebben ook al jaren ervaring met dit soort marktdashboards. En daar kun jij snel en gemakkelijk van profiteren. Neem contact met me op als je meer wilt weten. Dan kan ik je snel verder helpen.

 

Meer horeca omzet met je eigen marktdashboard

Het marktdashboard van Kanters Horeca is speciaal voor jou op maat gemaakte software. Daarmee krijg je de beschikking over belangrijke gegevens over jouw gasten en doelgroep. Zo kun je in 1 oogopslag zien waar jouw kansen en verbeterpunten liggen. Gewoon op je laptop of je smartphone. Dus zonder moeilijke dingen.

Met een marktdashboard van Kanters Horeca Advies kun jij dus ook:

  • gasttevredenheid op social media en reviewsites volgen
  • zien in welke postcodegebieden jouw gasten wonen
  • zien in welke postcodegebieden jouw doelgroep ook woont
  • alles makkelijk en snel in de gaten houden
  • jouw marktontwikkeling hiermee een grote boost geven
  • de gasttevredenheid van jouw concurrent in de gaten houden

Te mooi om waar te zijn? Nee, ik zie dit als slim gebruikmaken van de technische mogelijkheden. En het werkt in de horeca. Uit eigen ervaring kan ik je mooie succesverhalen vertellen waar ik bij betrokken was.

Marktontwikkeling voor meer gasten

En meer gasten leidt natuurlijk tot meer horeca omzet. Het is logisch maar je moet er wel wat voor (LATEN!) doen. De schat aan gegevens in het marktdashboard kun je uitstekend gebruiken voor je eigen marktontwikkeling. Dus meer gasten. Als je daar advies over wilt hebben dan hoor ik het graag. Over marktontwikkeling en hoe je daardoor meer gasten kunt krijgen, schreef ik al eerder eens een blog. En op KantersHorecaAdvies.nl lees je nog meer blogs over dashboards, marktontwikkeling en andere horeca-onderwerpen. Doe er je voordeel mee!

Dashboards ook voor andere onderwerpen

In dit blog heb ik vooral geschreven over het marktdashboard van Kanters Horeca Advies. Dit is vooral gericht op gasttevredenheid van jouw zaak en de zaak van jouw concurrenten. Er zijn nog vele andere mogelijkheden, denk aan dashboards:

  • voor harde zakelijke cijfers als: omzet & kosten
  • die jou helpen om je personeelsinzet te verbeteren
  • om jouw keukenrendement en barrendement te analyseren en verbeteren
  • die de productiviteit van jouw medewerkers kunnen verbeteren
  • om de duurzaamheid drastisch te kunnen verhogen

Bedenk dat een dashboard speciaal voor jou op maat gemaakt wordt. Dan begrijp je ook dat je vrijwel alles overzichtelijk in een dashboard kunt laten zien. De mogelijkheden bespreek ik graag met je.

Meer horeca omzet: ook meer weten?

In de afgelopen weken heb ik veel reacties op mijn blogs over dashboards gekregen. Dat snap ik omdat we de komende maanden en zelfs jaren echt moeten knallen in de horeca. Meer horeca omzet is niet zomaar een doelstelling. Nee, het is keiharde noodzaak. En daar help ik vele horeca-ondernemers bij.

Jou ook? Of wil je weten hoe jij dashboards optimaal kunt gebruiken? Bel of mail mij dan zodat ik je verder kan helpen.

Kanters Horeca Advies – Dennis Oemar Said
T 078 630 0605
E info@kantershorecaadvies.nl
W www.kantershorecaadvies.nl

Meer horeca omzet is het laatste blog in een reeks van vijf over de voordelen van het gebruik van dashboards in de horeca. De andere vier zijn:

1. Dashboarding in de horeca
2. Horeca dashboard
3. Personeelskosten horeca – productiviteit verbeteren met dashboards
4. Keuken & rendement – hoe dashboards jouw horecaresultaten verbeteren

Deze kun je hier makkelijk lezen. Op YouTube vind je de vlogs over deze en andere horeca-onderwerpen. Abonneer je dan gelijk even zodat je niets hoeft te missen.

Tags: dashboard, gasttevredenheid, horeca advies, Marktonderzoek

Related Post

29 JANUARI 2022

Horecatrends op het gebied...

Horecatrends op het gebied van gastvrijheid en marktontwikkeling. In deze vlog ga ik in...

00

29 JANUARI 2022

10 Horecatrends over...

10 Horecatrends over rendement en onderscheidend vermogen In deze blog leg ik jullie 10...

00

4 DECEMBER 2021

11 tips over standaardisatie...

11 tips over standaardisatie en kostprijs calculatie in de keuken. Jullie kennen Nico van...

00

27 OKTOBER 2021

Keuzes tijdens het...

In de vorige blog heb ik uitgelegd hoe onderscheidend vermogen ontstaat tijdens het...

00

3 OKTOBER 2021

Conceptontwikkeling van...

Conceptontwikkeling begint met marktonderzoek! In de vorige blog legde ik uit hoe het...

00

3 OKTOBER 2021

8 tips voor het ontwikkelen...

8 tips voor het ontwikkelen van een onderscheidend horeca concept. Horeca Concept...

00

Meest recente berichten

  • Horecatrends op het gebied van gastvrijheid en marktontwikkeling.
  • 10 Horecatrends over rendement en onderscheidend vermogen
  • 11 tips over standaardisatie en kostprijs calculatie in de keuken.
  • Keukenrendement en menu-engineering leidt tot meer winst in jouw horecazaak
  • Keuzes tijdens het conceptontwikkelproces die leiden tot rendement.

Tags

advies betrouwbaarheid competenties concept Conceptontwikkeling dashboard database doelgroep doorlichting financieel rendement gasten gasttevredenheid grand-cafe groei Haalbaarheid herhaalbezoeken Horeca horeca advies Horecaadvies horecaondernemers horeca rendement Horecarendement Horeca resultaat horecaresultaat inspiratie integriteit keukenrendement lagere kosten leiderschap Marketing markt Marktonderzoek mogelijkheden museum omzet rendement restaurant resultaten Segmenteren strategie terrasomzet terrasverlenging theater vertrouwen winst

© 2020 Kanters Horeca Advies, Alle rechten voorbehouden.
Webdesign: MDWebstudio.nl