Horeca omzetgroei segmenteren reserveringen
Horeca omzetgroei door segmenteren zorgt voor reserveringen
Marketing, erg leuk! Maar zo tijdrovend! Horecaondernemers doen hun best om hun marketing op te zetten. Maar hoe behaal je hiermee ook daadwerkelijk resultaat? Het kost tijd en wat het nou echt oplevert, dat blijft de vraag.
Voor horeca ondernemers is marketing steeds belangrijker geworden. Marketing kan jouw zaak veel reserveringen opleveren, je omzet flink laten stijgen en je bedrijf laten groeien. Het is namelijk dé cruciale factor om je doelgroep te bereiken!
Gestructureerde aanpak van jouw communicatie
Het probleem is dat horecaondernemers maar wat doen. Ze houden hun social media kanalen bij maar eigenlijk weten ze niet wat ze ermee bereiken of wat voor nut het heeft. Het kost tijd om je marketing bij te houden. Uiteindelijk levert het ook niks op. Geen extra omzet en ook de bezetting gaat niet omhoog.
Voor de horeca is het belang van marketing steeds belangrijker geworden. Marketing kan jouw zaak volboeken, je omzet flink laten stijgen en je bedrijf laten groeien. Het is namelijk een cruciale factor om je doelgroep te bereiken. Je kan door middel van marketing je doelgroep makkelijker bereiken en je gasten aan je zaak binden en betrokken laten voelen.
Gericht benaderen van jouw doelgroep
Wij beschikken over een segmentatiedatabase en een marktdashboard waarbij je kan zien waar je doelgroepen in de omgeving wonen en waar jouw gasten vandaan komen zodat je kan zien in welke postcodegebieden nog heel veel potentie voor jouw zaak heeft.
Daarnaast weten we per doelgroep welke behoeften zij hebben op het gebied van eten, drinken, muziek, bediening enz. tijdens een bezoek aan jouw zaak.
Het resultaat
Het resultaat is meer horeca omzetgroei doordat segmenteren meer reserveringen oplevert. Door gebruik te maken van de segmentatiedatabase en eventueel een marktdashboard weet je waar je doelgroep zich bevindt en waar nog potentie is. Hierop aansluitend kan een doelgerichte marketing opgezet worden waarbij je je doelgroep ermee bereikt en naar je zaak toe trekt.
Meer lezen over strategie? Klik hier
Video over segmenteren in de horeca? Klik hier