Benchmarking
Hoe leg je de lat hoger voor jezelf en je bedrijf op een realistische manier. Hoe kun je verder verbeteren. Meer omzet, lagere kosten en meer gasten die nog tevredener zijn. Hogere productiviteit in de keuken, achter de bar en aan tafel. Hogere besteding van gasten, lagere inslagkosten, enzovoort.
De kracht van Benchmarking
Met benchmarking krijg je inzicht in de resultaten van soortgelijke bedrijven en kun je doelstellingen gaan definieren. We verzamelen de basisinformatie waarmee we de ambitie van je bedrijf in kaart brengen. De zogeheten fundamentals.
Vervolgens vergelijken we in onze database dezelfde type bedrijven met een vergelijkbare omzet en overeenkomende kengetallen. We zetten zo gegevens naast elkaar zoals gastenaantal, besteding, omzet, aantal medewerkers, productiviteit, inkoopkosten, gastvrijheid, omzet per medewerker, omzet per m2 en andere kengetallen.
Aan de hand van de verschillen tussen de benchmarkbedrijven en je eigen organisatie kun je verbetergebieden identificeren en een actieplan maken. Op die manier ontstaan realistische doelstellingen die beter resultaat opleveren.
Waarom een Benchmarkonderzoek
door Kanters Horeca Advies?
Definieer doelstellingen aan de hand van inzicht in de resultaten van soortgelijke bedrijven
Krij beschikking over waardevolle basisinformatie waarmee je je ambitie met je bedrijf kunt vormgeven
Identificeer je verbeterpunten en maak een actieplan om het aan te pakken
Verbeter je resultaat en werk efficienter
Wat zeggen klanten van Kanters Horeca Advies
Neem contact op
Wilt u meer informatie over het maken van een benchmarkanalyse? Dan helpen wij u graag verder!
Informatie aanvragen
Stuur mij informatie toe over het maken van een benchmarkanalyse.
Afspraak maken
Neem contact op met mij om te sparren over een benchmarkanalyse.
Offerte aanvragen
Stuur mij een offerte over het maken van een benchmarkanalyse.
Misschien vind je dit ook interessant
Regelmatig publiceren wij relevante nieuwsartikelen over verschillende onderwerpen in de horecabranche.
Oplossingen voor het personeelstekort in de horeca.
Je zou bijna zeggen dat elke horecazaak last heeft van het personeelstekort in Nederland. Het begon in 2019 met...
Duurzaamheid in de horeca: Een weg naar milieubewust ondernemen.
In een wereld die steeds meer waarde hecht aan duurzaamheid, staan horecaondernemingen voor de uitdaging om...
“Better service, low prices” voor personeel, hoe doe je dat in deze tijd?
“Better service, low prices” voor personeel, hoe doe je dat in deze tijd?...