...

Horecatrends in 2021.

Welke ontwikkelingen kun jij als horecaprofessional verwachten? En hoe kun je daar op inspelen? Dit blog beschrijft een aantal verwachte horecatrends voor 2021. Vooral op het gebied van bedrijfsvoering.

Wil jij eens vrijblijvend praten over deze en andere ontwikkelingen in de horeca? Neem contact met mij op en dan praten we verder over hoe jij kunt inspelen op deze horecatrends.

Kanters Horeca Advies
Dennis Oemar Said
T 078 630 0605
E info@kantershorecaadvies.nl
W www.kantershorecaadvies.nl

Trends 2021 restaurants

Dit jaar zullen vele restaurants weer opgestart gaan worden. Een van de logische horecatrends natuurlijk. Sommige moeten helemaal opnieuw beginnen. Daar moet zelfs de keuken weer opgestart worden. Maar ook als de keuken van het restaurant nog actief is dan zullen zij zich toch opnieuw moeten instellen op het ontvangen van gasten.

Dat er niet veel geld beschikbaar is, is een open deur. De heropeningen zullen dan ook op een eenvoudige manier gaan plaatsvinden. Maar dat betekent niet dat dat saai hoeft te zijn. Je zult verbaasd zijn over de creativiteit die de echte horecaprofessionals zullen laten zien. Denk nu alvast na over hoe jij de heropening tot een positieve gebeurtenis kunt laten uitgroeien.

Horecatrends 2021 restaurants

Horecatrends 2021 restaurants

De afgelopen periode is voor vele restaurants ook een tijd van jezelf opnieuw uitvinden geweest. Nieuwe afzetkanalen werden gezocht en gevonden. En deze horecatrend zal zich voortzetten. Natuurlijk zullen deze succesvolle afzetkanalen in stand blijven. Met als gevolg dat er betere (financiële) resultaten behaald kunnen worden. Maar gebruik deze ervaringen ook om in de toekomst te blijven zoeken naar nieuwe afzetkanalen. Sta open voor sociale events waar de online en offline wereld elkaar ontmoeten en versterken. Er zijn inmiddels zulke mooie voorbeelden bekend! De te behalen voordelen zijn bijzonder groot. Denk aan de bezetting van de keuken enzovoort. Ook hier wissel ik graag met je van gedachten over.

Horecatrends cafés

Eén van de belangrijkste horecatrends in 2021 voor cafés zal zijn dat zij zich nog meer op hun belangrijkste doelgroep moeten gaan richten. Jij moet keuzes maken waarvoor je wilt staan met je café. Is dat een rustig café met vele bijzondere biertjes waar je niet gek op hoeft te kijken als er mensen aan een tafel zitten te schaken? Of wil je je juist richten op jongeren en moet de muziek wat harder? Waar jij voor wilt staan, bepaal je zelf natuurlijk. Maar maak een verantwoorde keuze die ook onderbouwd wordt met keiharde cijfers. Geen giswerk dus maar zakelijke cijfers. Je moet nadenken over en weten of jouw ideeën financieel wel haalbaar zijn. En dat je geen grote en onnodige risico’s loopt.

Er zijn vele krachtige gegevensbestanden beschikbaar waar jij mede je beslissingen op kunt baseren. Daar help ik je graag bij. Op die manier weet jij veel beter waar behoefte aan is in jouw doelgroep en of het haalbaar is. En kun je je caféconcept daar op laten inspelen.

Cafés gaan creatief samenwerken

In 2021 zul je ook vele nieuwe samenwerkingsvormen tussen cafés met andere bedrijven zien. Denk bijvoorbeeld aan modeshows van dat leuke boetiekje in jouw café. Of lezingen van die populaire schrijver die zijn bestseller komt promoten. Het kan en het zal gebeuren. Dit soort evenementen leveren ook weer nieuwe omzet op. Bovendien vaak buiten de normale openingstijden. En zit je in de buurt van kantoren, denk dan eens na over het opzetten van een lunchservice voor die kantoren. Of maak de ondernemers in die kantoren duidelijk dat zij jouw café ook voor hun vrijdagmiddagborrel kunnen gebruiken. Even lekker met de collega’s samen in een andere omgeving! Wie wil dat nou niet?

Blijf nadenken over nieuwe mogelijkheden om jouw locatie en jouw mogelijkheden onder de aandacht te brengen. En voel je vrij om goede ideeën van anderen ook in te zetten. Doordat ik met vele ondernemers praat over hun ideeën kan ik jou zeker op goede ideeën brengen.

Horecatrends hotels

Wat zeker ook zal gaan gebeuren zodra het weer kan, is dat er meer internationale gasten ons prachtige land komen bezoeken. En dan zullen niet alleen de hotels in de grote steden vol zitten. Ook de hotels in de kleinere steden zullen hiervan volop kunnen profiteren. Ook dit is één van de logische horecatrends. Het reizen zal weer op gang komen. Luister maar eens in jouw omgeving hoe graag mensen op stap willen. Dat geldt ook voor alle buitenlanders die Nederland (weer) eens willen bezoeken. Wat jij als hotelier zult moeten doen, is ervoor zorgen dat jouw hotel online gevonden kan worden door jouw potentiële gasten. En ja, je zult geld moeten uitgeven.

Hoewel, wist je dat er subsidiemogelijkheden zijn? Om samen met een expert een plan te maken om jouw hotel onder buitenlandse aandacht te brengen? En dat je dat per saldo meestal NIETS kost? Te mooi om waar te zijn? Ik vertel je graag de ins & outs over bijvoorbeeld  de nationale SIB-regeling die door de overheid in het leven geroepen is. Of kijk hier eens naar: Hotel Canvas

Algemene horecatrends

Er zullen in 2021 steeds meer horecaondernemingen gebruikmaken van de SIB-subsidieregelingen. Of van de andere lokale mogelijkheden zoals lokale ondernemersfondsen. Bedenk dat er vaak veel meer mogelijk is dan je denkt. Het is altijd de moeite waard om jouw situatie met mij te bespreken. Ik geef je dan aan welke mogelijkheden er voor jou zijn.

Er zal ook een verdere professionalisering in de horeca gaan plaatsvinden. Met behulp van cijfers. Niet alleen winst- & verliescijfers. Maar ook verkoopgerelateerde cijfers zoals grootte van de doelgroep en bestedingsruimte van deze groep. Datadriven horeca wordt dat genoemd. In de afgelopen jaren is het gebruik van cijfers al steeds belangrijker geworden. Dit zal in 2021 definitief doorbreken. Deze cijfers zijn zeer goed bruikbaar voor diverse rapportages. En goed toegankelijk door het gebruik van dashboards. Bedenk ook dat er op bijvoorbeeld hotelscholen steeds meer aandacht aan besteed waardoor het steeds beter ingeburgerd raakt.

Dit soort cijfers maakt het heel goed mogelijk om jouw kosten te vergelijken met andere ondernemingen. Of om jouw marketingkosten te besteden aan op jouw doelgroep gerichte acties in plaats van algemene acties.

Horecatrends 2021 datadriven horeca

Horecatrends 2021 datadriven horeca

Wil jij naar aanleiding van deze blog ook eens praten over jouw mogelijkheden?
Over de horecatrends 2021 of over wat jij met goede cijfers kunt verbeteren in jouw horecaonderneming? Of over wat jou bezighoudt? Bel dan eens (078-63.006.05) of mail (info@kantershorecaadvies.nl). Dan bespreken we de mogelijkheden.

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.