Nieuws
Wij houden je op deze plek graag op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in de markt, innovatieve concepten en onze visie op de horeca branche.
Horeca doelgroepen doelgericht bereiken
Horeca doelgroepen kiezen, is een heel belangrijk onderdeel van ondernemen in de horeca. Als horeca-ondernemer moet je altijd duidelijke keuzes maken. Ook over de gasten die je wilt aantrekken. Dan geef je je gasten namelijk ook een reden om voor jou te kiezen. Of om...
Horeca Marktonderzoek, Concurrentieanalyse en Strategie
Horeca marktonderzoek heb jij als horeca-ondernemer zeker ook nodig. Samen met een goede concurrentie analyse leidt dit tot de juiste strategie voor jouw horecazaak. Maar ook dan ben je er nog niet. In dit blog vertel ik je meer over deze onderwerpen en de uitvoering...
Meer horeca omzet door inzet marktdashboards
Meer horeca omzet behalen door het slim inzetten van marktdashboards. Of: hoe je met dashboards voor gasttevredenheid en marktontwikkeling (veel) meer omzet kunt behalen! Wil jij ook meer omzet in jouw horecazaak? Ja toch? En dan wil je dus ook meer gasten. Om er...
Keuken & rendement – hoe dashboards jouw horecaresultaten verbeteren
Keuken & rendement: een onderwerp dat regelmatig aan bod komt in mijn adviespraktijk. Logisch. Vooral met de insteek hoe het rendement van de keuken verbeterd kan worden. En natuurlijk ook welke invloed dat heeft op de resultaten van de onderneming in zijn geheel....
Personeelskosten horeca – productiviteit verbeteren met dashboards
Personeelskosten in de horeca mogen niet meer dan 30% van de omzet bedragen. Dat is een van dé bekendste vuistregels in de horeca. Natuurlijk kan dit in jouw situatie afwijken door hele goede redenen. Maar het geeft zeker een goed uitgangspunt om naar je...
Horeca dashboard
Horeca dashboard – de beste manier om je financiën en dus je rendement onder controle te krijgen. En te houden. Dit is de tweede in een reeks blogs & vlogs over hoe je dashboards op een slimme manier in de horeca kunt gebruiken. ‘Maar hoe haal jij dan de cijfers...
Dashboarding in de horeca
‘Dashboarding in de horeca, Daisy, daar moet jij echt meer over weten. Jij hebt totaal geen grip op je resultaat. Te hoge kosten, te lage opbrengsten. Dat moet andersom. En de meeste medewerkers hier doen maar wat. Dát is jouw probleem. Ik weet het, het klinkt niet...
Starten in de horeca – hoe zit ’t met de concurrentie?
Starten in de horeca – hoe zit ’t met concurrenten? En consumenten? Of je nu een restaurant wilt starten of een hotel. Of misschien toch dat café waar je al jaren over droomt. Natuurlijk wil je weten welke concurrentie jij kunt verwachten met je goede nieuwe idee....